Веронаука и(ли) евронаука: критика елемената реформе образовања 2000-2003.
УДК 37.014.3(497.11)"2000/2003" 37.014.523(497.11)"2000/2003" 37.014.5(497.11)"2000/2003"
Сажетак
Паралелно увођење веронауке и грађанског васпитања у оквиру реформе образовања 2001. године посматрано је као политичка стратегија којом се тадашња власт захваљивала Српској православној цркви, правила „симболички отклон“ од идеолошког наслеђа претходног режима и настојала да осигура подршку бирачког тела истовременим позивањем на сет „традиционалних“ вредности, и потврђивањем модерне, демократске, проевропске оријентације. Затим су закључци из рада примењени на питање увођења етнологије и антропологије у школе, где тврдим да нам перпетуација дихотомије између корпуса „традиционалних“ и „модерних“ вредности у политичкој реторици и реформи образовања даје велики простор за планирање будућности дисциплине.
Кључне речи: веронаука, грађанско васпитање, образовна политика, политичка антропологија, антропологија образовања, етнологија и антропологија у школама.
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/703>.
Датум приступа: 02 may 2025