Веронаука и(ли) евронаука: критика елемената реформе образовања 2000-2003.

УДК 37.014.3(497.11)"2000/2003" 37.014.523(497.11)"2000/2003" 37.014.5(497.11)"2000/2003"

  • Jana Baćević (Serbia) Филозофски факултет, Београд
    jbacevic@f.bg.ac.yu

Сажетак

Паралелно увођење веронауке и грађанског васпитања у оквиру реформе образовања 2001. године посматрано је као политичка стратегија којом се тадашња власт захваљивала Српској православној цркви, правила „симболички отклон“ од идеолошког наслеђа претходног режима и настојала да осигура подршку бирачког тела истовременим позивањем на сет „традиционалних“ вредности, и потврђивањем модерне, демократске, проевропске оријентације. Затим су закључци из рада примењени на питање увођења етнологије и антропологије у школе, где тврдим да нам перпетуација дихотомије између корпуса „традиционалних“ и „модерних“ вредности у политичкој реторици и реформи образовања даје велики простор за планирање будућности дисциплине.


Кључне речи: веронаука, грађанско васпитање, образовна политика, политичка антропологија, антропологија образовања, етнологија и антропологија у школама.

Објављено
07.12.2018.
Како цитирати
(SERBIA), Jana Baćević. Веронаука и(ли) евронаука: критика елемената реформе образовања 2000-2003.. Гласник Етнографског института САНУ, [S.l.], v. 53, p. 173-184, dec. 2018. ISSN 2334-8259. Доступно на:
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/703>.
Датум приступа: 03 may 2024
Број часописа
Секција
Научни радови