Дан заљубљених као Осми март транзиционе Србије. Анализа једног (новог?) празника

УДК 316.75:394.268"19" 398.332.46(497.11)"200/..."

Сажетак

У овом раду анализирам појаву и нагло ширење симболике, обичаја и производа везаних за Дан заљубљених у Београду. Овај, у контексту српске културе нов празник, анализиран је у односу на аналогни празник из не тако давне социјалистичке прошлости – Осми март. Слично претходним ауторима који су се бавили идеолошком и демагошком функцијом Дана жена у југословенском социјализму, посматрам карактеристике дана заљубљених у функцији капиталистичке економије тзв. касномодерних друштава. У том смислу, открива се како Дан заљубљених има две главне функције:  допринос тржишту партнера и тржишту производа. На крају, разматрам значења и функције зачетака обележавања Дана заљубљених у контексту транзиције – друштвене и економске – у Србији.


Кључне речи: Дан заљубљених, Дан жена, Осми март, празник, транзиција, антропологија потрошње

Објављено
30.10.2018.
Како цитирати
(SERBIA), Jana Baćević. Дан заљубљених као Осми март транзиционе Србије. Анализа једног (новог?) празника. Гласник Етнографског института САНУ, [S.l.], v. 55, n. 1, p. 77-89, oct. 2018. ISSN 2334-8259. Доступно на:
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/638>.
Датум приступа: 05 may 2024
Број часописа
Секција
Научни радови