Дан заљубљених као Осми март транзиционе Србије. Анализа једног (новог?) празника
УДК 316.75:394.268"19" 398.332.46(497.11)"200/..."
Сажетак
У овом раду анализирам појаву и нагло ширење симболике, обичаја и производа везаних за Дан заљубљених у Београду. Овај, у контексту српске културе нов празник, анализиран је у односу на аналогни празник из не тако давне социјалистичке прошлости – Осми март. Слично претходним ауторима који су се бавили идеолошком и демагошком функцијом Дана жена у југословенском социјализму, посматрам карактеристике дана заљубљених у функцији капиталистичке економије тзв. касномодерних друштава. У том смислу, открива се како Дан заљубљених има две главне функције: допринос тржишту партнера и тржишту производа. На крају, разматрам значења и функције зачетака обележавања Дана заљубљених у контексту транзиције – друштвене и економске – у Србији.
Кључне речи: Дан заљубљених, Дан жена, Осми март, празник, транзиција, антропологија потрошње
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/638>.
Датум приступа: 18 jan. 2025