Значење разарања Одређење и контекстуализација филма катастрофе

DOI: 10.2298/GEI1401199T УДК: 791.221.71

Сажетак

Филм катастрофе представља једну од најдуготрајнијих жанровских форми, која углавном измиче аналитичкој пажњи, одређена као лака летња забава. Како би био схваћен као важан културни документ епоха у којима се појављивао као значајан жанр, неопходно је упознати се са његовим општим одређењем, формулом и конвенцијама. Такође, неопходно је понудити једно од могућих схватања извора његове популарности, која се у циклусима обнавља из деценије у деценију. Рад нуди одређење филма катастофе, његове конвенције и формулу, а упућује и на схватање његовог значаја као облика есхатолошких преокупација културе у којој живимо.


Кључне речи: филм катастрофе, жанр, формула, конвенције, секуларна апокалипса.

Reference

Bendle, Mervyn F. 2005. „The Apocalyptic Imagination and Popular Culture“. Journal
of Religion and Popular Culture, Vol. 11,
http://www.usask.ca/relst/jrpc/art11- apocalypticimagination.html
Accessed Jun 15, 2011.
Bourget, Jean – Loup. 2003. „Social Implications in the Hollywood Genres“. у Film
Genre Reader III, ed. Barry Keith Grant, 51 – 59. Austin: University of Texas Press.
Broderick, Mick „Surviving Armageddon: Beyond the Imagination of Disaster“.
Science Fiction Studies, No. 61, Vol. 20, (1993).
Cawelti, John G. 1974. „Myth, Symbol, And Formula“. Journal of Popular Culture,
Vol.
VIII, Issue 1, 1 – 9.
Cawelti, John G. 1969. „The Concept of Formula in the Study of Popular Literature“.
The Journal of Popular Culture, Vol. III, Issue 3, 381 – 390.
Doll, Susan. 2008. „Apendix A – Disaster movie“, у Disasters, Accidents, and Crisis
in American History – A Reference Guide to the Nation`s Most Catastrophic
Events“ ed. Ballard C. Campbell, New York: Facts on File Inc.
Grant, Barry Keith. ed. 2003. Film Genre Reader III. Austin: University of Texas
Press.
Hess Wright, Judith. 2003. „Genre Films and the Status Quo“. у Film Genre Reader
III,
ed. Barry Keith Grant, (24 – 50). Austin: University of Texas Press.
Oswalt, Conrad. 1998. „Visions of The End – Secular Apocalypse in Recent Hollywood
Film“. Journal of Religion and Film, Vol. 2, No. 1.
http://www.unomaha.edu/jrf/OstwaltC.htm
Accessed Jun 15, 2011.
Schatz, Thomas. 2003. „The Structural Influence: New Directions in Film Genre
Study“.
у Film Genre Reader III, ed. Barry Keith Grant, (92 – 102). Austin: University of
Texas Press.
Sontag, Susan. 1965. „The Imagination of Disaster“. Against Interpretation.
Strinati, Dominic. 2004. An Introduction to Theories of Popular Culture. London:
Routledge.
Thompson, Kirsten Moan. 2007. Apocalyptic Dread: American Film at the Turn of the
Millennium“. New York: State University of New York Press.
Waller , Gregory A. 1987. „Re – Placing “The Day after”“. Cinema Journal, Vol. 26,
No.
3, 3 – 20.
Yacowar, Maurice. 2003. „The Bug in the Rug: Notes on the Disaster Genre“. у Film
Genre Reader III, ed. Barry Keith Grant, (227 – 295). Austin: University of Texas Press
Објављено
23.06.2018.
Како цитирати
(SERBIA), Milan Tomašević. Значење разарања Одређење и контекстуализација филма катастрофе. Гласник Етнографског института САНУ, [S.l.], v. 62, n. 1, p. 199-214, june 2018. ISSN 2334-8259. Доступно на:
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/339>.
Датум приступа: 25 apr. 2024