Културни центри и њихова улога: Културни центар Нови Пазар и Културни центар Србије (Париз)

DOI: https://doi.org/10.2298/GEI1701177A УДК 061.22:327(497.11)(443.611) Претходно саопштење

Сажетак

Овим радом се отвара дискусија на тему деловања културних центара као
(потенцијално) утицајних институција на локалном и међународном нивоу. Жеља
аутора је да се, посредством анализе програма Културног центра Нови Пазар и
Kултурног центра Србије из Париза, истакне улога културних центара као посредника
званичне политике. Аутори се посебно осврћу на употребу традиционалних елемената
у програмима, па стога на конкретним примерима „разоткривају“ дихотомију –
коришћењe елемената културе између задовољавања културних потреба публике и
инструментализација културе. Намера аутора је била да се, анализом делатности
центара на локалном и међународном нивоу, култура представи као национални
ресурс помоћу кога се може утицати на друштво. Тиме се скреће пажња на процес
дефинисања програма, од кодирања поруке/информације до њеног сврсисходног
преношења преко неке врсте активности (приредба, изложба, концерт и сл.).



Кључне речи: Србија, културни центар, локална заједница, Нови Пазар, јавна
дипломатија, Париз.

Reference

Aksić, Nina. 2015. „Kulturno-zabavni život Novog Pazara: od prvog radio-aparata
do multimedijalnih manifestacija.“ Bošnjačka riječ Godina X, broj 33‒36:
93‒99.
Bašić, Goran. 2014. Vodič za kreiranje inkluzivnih kulturnih politika u Novom
Pazaru, Sjenici i Tutinu. Novi Pazar: DamaD.
Bašić, Ivana i Branislav Pantović. 2012. „Logo i semioza – od ikoničkog znaka do
simbola u funkciji prezentacije srpske kulture”. Glasnik Etnografskog
instituta SANU 60 (1): 49‒64.
Dragićević-Šešić, Milena, i Branimir Stojković. 2000. Kultura, menadžment,
animacija, marketing. Beograd: CLIO.
Đašić, David Đ. 2013. Diplomatija: savremena i ekonomska. Beograd: Altera.
Gavrilović, Ljilјana. 2009. O politikama, identitetima i druge muzejske priče.
Beograd: Etnografski institut SANU.
Ilić, Miloš. 1987. Sociologija kulture. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna
sredstva.
Lukić Krstanović, Miroslava. 2010. Spektakli XX veka. Muzika i moć. Beograd:
Etnografski institut SANU.
Melissen, Jan. 2005. Wielding Soft Power: The New Public Diplomacy. The Hague:
Netherlands Institute of International Relations Clingendael.
Pantović, Branislav. 2011. „Prepoznatlјivost kao dobrobit u globalizaciji”. Glasnik
Etnografskog instituta SANU 59(1): 143‒164.
Pantović, Branislav i Bašić, Ivana. 2015. „Značaj ‘dvostruke ukorenjenosti’
(Potencijal iselјenika u međunarodnim interakcijama i kreiranju imidža
država).” Glasnik Etnografskog Instituta SANU 63 (1): 177‒191.
Pešterac, Aleksandra, Maja Momirov i Mila Jević. 2015. „Programske i značenjske
transformacije i analiza domova kulture kroz uticaj kulturalnog konteksta”.
Arhitektura i urbanizam 41: 7‒14.
Rogač Mijatović, Ljilјana. 2014. Kulturna diplomataja i identitet Srbije. Beograd:
Clio, FDU.
Trifunović, Nina. 2010. La coopération culturelle internationale - centres culturels
et autres modes de représentation à l'étranger: Etude de cas: le Centre
culturel de Serbie à Paris. Belgradе: UNESCO chair in Cultural policy and
Management.
Интернет извори:
Blic. (7.9.2016.). Đurić: Izložba o Kosovu i Metohiji uzburkala duhove u
Francuskoj. http://www.blic.rs/vesti/politika/djuric-izlozba-o-kosovu-imetohiji-
uzburkala-duhove-u-francuskoj/y15nmxt. Приступљено 22. 12.
2016..
Kulturni centar Novi Pazar. http://www.kcnovipazar.com Приступљено 23. 11.
2016.
Srpski kulturni centar. http://www.ccserbie.com/. Приступљено 1.12.2016.

Примљено / Received: 19. 01. 2017.
Прихваћено / Accepted: 21. 03. 2017.
Објављено
20.08.2031.
Како цитирати
AKSIĆ (SERBIA), Nina; PANTOVIĆ (SERBIA), Branislav. Културни центри и њихова улога: Културни центар Нови Пазар и Културни центар Србије (Париз). Гласник Етнографског института САНУ, [S.l.], v. 65, n. 1, p. 177-190, aug. 2031. ISSN 2334-8259. Доступно на:
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/79>.
Датум приступа: 26 apr. 2024