Приче о успеху и карактеристике националних култура: Србија и Америка

DOI: 10.2298/GEI1202043D УДК: 316.72:316.752(497.11:73) ; 316.644:174(497.11:73) ; 316.356.4 ID: 193772556

Сажетак

Ауторка анализира амерички мит о успеху, а потом га упоређује са причама о успеху у српској култури као и са карактеристикама америчке националне културе, налазећи да мит садржи и обнавља карактеристике америчке културе. Са друге стране, поредећи српске приче о успеху и богатству са карактеристикама српске националне културе, она и ту налази подударност елемената прича и ове националне културе. Ауторка заступа став да приче о успеху неке нације имају утицај на њену културу и да се њиховим активним креирањем може плански радити на стварању културе успеха. Пример је ауторкино истраживање примене америчке културе успеха код лидера српске дијаспоре.


Кључне речи: приче о успеху, мит о успеху, култура успеха, национална култура

Reference

Antonijević, D. 2007. "Merkantilne legende postindustrijskog društva" u S.
Nedeljković (Ur.) Antroplogija savremenosti. Beograd. Srpski genealoški
centar i Odeljenje za etnologijui antropologiju Filozofskog fakulteta.
Catano, J. V. 2001. Ragged Dicks: Masculinity, Steel, and the Rhetoric of the SelfMade
Man. Southern Illinois University Press Carbondale and
Edwardsville.
Cawelti, J., 1965. The Apostoles of the Self Made Man. University of Chicago
Press.Chicago.
Dorfman, P.W., and J.P.Howell. 1988. "Dimensions of National Culture and
Effective Leadership Patterns: Hofstede Revisited". Advances in
Internacional ComparativeManagement 3: 127–150.
Драшковић, С. 2010. Наративи о успеху пословних лидера српске дијаспоре у
Америци Београд. Докторски рад. Филозофски факултет.
Драшковић, С. 2011. Кључ успеха. Пут ка личном напредовању и богатству.
Београд. Задужбина Андрејевић.
Ehrenreich, B. 2001. Nickel and Dimed: On (Not) Getting By in America. New
York. Henry Holt Metropolitan Books.
Erdei, I. 2005. "Bogatstvo u tranziciji-konceptualizacija bogatstva na primeru dva
knjaževačka preduzetnika" u S. Kovač (Ur.) Problemi kulturnog identiteta
stanovništva savremene Srbije. Beograd: Odeljenje za etnologiju i
antropologiju Filozofski fakultet: 205–229.
Hofstede, G. 1980. "Motivation, Leadership, and Organization: Do American
Theories Apply Abroad? ". Organizational Dynamics 9.1: 42–63.
Hofstede, G., G.J.Hofstede. 2005. Cultures and Organizations. USA. McGraw
Hill.
Hofstede, G. 1984. Culture’s Consequences. International Differences in WorkRelatedValues.
USA: Sage Publications.
Hofstede, G. 2000. Culture’s Consequences. Second Edition. Comparing
Values,Behaviors, Institutions and Organizations Across Nations, USA:
Sage Publications.
Hofstede, G. 2001. Culture’s Consequences. Second Edition. Comparing
Values,Behaviors, Institutions and Organizations Across Nations. USA.
Sage Publications.
Huber, R. 1971. The American Idea of Success. New York. McGrow Hill.
Janićijević, N., Bogićević Milikić, B. 2007. Convergence vs. Divergence in Human
Resource Management: The Serbian Case. In B. Cerović (Ed.), Management and Marketing under Globalization, Faculty of Economics Belgrade:
119–130.
Ковачевић, И. 2002. Сеизмологија мита и ритуала 2. Београд. Савремено
друштво.
Kовачевић, И. 2007. Антроплогија транзиције. Београд. Српски генаолошки
центар.
Levinzon, R. 2007. Kako su nastala velika bogatstva, Beograd. Čarobna knjiga.
Marsden, M. 1992. "The American Myth of Success: Visions and Revisions", in K.
Lause , J. Nachbar. (Eds), Popular Culture. Bowling Green. Bowling
Green State University Popular Press,: 134–148.
Babović, M. Petrović, S. Tomanović, M. Bobić, V. M. Stepanović. 2004. Zbornik:
Društvena transformacija i strategije društvenih grupa: Svakodnevica
Srbije na početku trećeg milenijuma. Beograd: Institut za sociološka
istraživanja Filozofskog fakulteta u Beogradu.
Pavićević, O., B. Simeunović-Pantić. 2005. "Srbija i (Anti)heroji". Sociologija 2:
161–182
Pešić, J. 2006. "Persistence of traditional value orientation in Serbia". Sociologija 4:
289–307
Vučinić-Nešković, Vesna. 2003. "East-West Business Encountres in Serbia and
Montenegro: How Serbian Repatriates from the West Experience their
Present Business Environment – A Case Study". Sociologija XLV. 3: 263–
288
Wyllie, I. G. 1954. The Self-Made Man. New York. The Free Press.
Објављено
14.07.2018.
Како цитирати
(SERBIA), Slavka Drašković. Приче о успеху и карактеристике националних култура: Србија и Америка. Гласник Етнографског института САНУ, [S.l.], v. 60, n. 2, p. 43-54, july 2018. ISSN 2334-8259. Доступно на:
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/397>.
Датум приступа: 19 apr. 2024
Број часописа
Секција
Научни радови