@article{GEI SANU, author = {Miroslava Lukić Krstanović}, title = { (Над)гледање женског тела на тржишту спектакла: род и музика}, journal = {Гласник Етнографског института САНУ}, volume = {69}, number = {2}, year = {2021}, keywords = {}, abstract = { У раду се проблематизују улоге и позиције жена уметница, артисткиња и конзументкиња кроз сложене процесе спектакла. Питање женског тела доводи се у везу са преиспитивањем родних улога на перформативном терену, с циљем да се нагласе постојеће парадигме (као што су сексуалност, диморфизам, доминације и субординације, фалогоцентрични простор), али и да се усложне конструктивне опције на тлу популарне музике и поткултуре (амбивалентност, еквиваленост, варијантна својства, репрезентативност и интернализација субјекта). Најуочљивији примери произилазе из рокенрол културе и рок сцена где се конфронтирају феминистички отпори са мушким хегемонијама, посебно у зонама моћи управљања и фабриковања женске телесности. Кључне речи: жене, тело, спектакл, популарна култура, тржиште }, issn = {2334-8259}, pages = {303–322}, url = {https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/968} }