Боје „новог лица Србије“: национални симболи у популарној музици

UDC: 316.7:392.3(497.11) ; 323.1:784.011.26(497.11)

Сажетак

У овом раду анализирано је представљање нације женском фигуром у иконографији србијанске популарне музике. Посебна пажња посвећена је победи Марије Шерифовић на Еуросонгу 2007, што је у србијанским медијима адресирано као „победа новог лица Србије“, а дато је и поређење са другим случајевима поистовећивања певачица србијанске популарне музике са националним симболима. Анализа показује како је идеална слика нације у србијанској популарној музици креирана кроз позицију православног фамилијализма као позиције моћи искључења – етничких, верских, сексуалних мањина и читавих друштвених група које се не уклапају у модел етнички чистог православно-породичног патриотизма. У том светлу, случај Ромкиње Маријe Шерифовић, припаднице геј мањине, као новог лица Србије, постаје посебно проблематичан.


Кључне речи: национализам, популарна музика, ново лице Србије, женска медијска фигура, субалтерн, медијско сопство

Објављено
25.08.2018.
Како цитирати
(SERBIA), Marijana Mitrović. Боје „новог лица Србије“: национални симболи у популарној музици. Гласник Етнографског института САНУ, [S.l.], v. 57, n. 2, p. 7-17, aug. 2018. ISSN 2334-8259. Доступно на:
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/498>.
Датум приступа: 18 apr. 2024
Број часописа
Секција
Научни радови