Препознатљивост као добробит у глобсализацији

DOI: 10.2298/GEI1101143P UDK: 316.72:323.1]:339.138(497.11) ; 316.77:659.1.01(497.11) ID: 187227660

Сажетак

Предмет истраживања овог рада јесте интердисциплинарно сагледавање проблема културе у процесу глобализације. Развој и осмишљавање пројеката културног идентитета и стратегије репрезентовања Србије на глобалном нивоу требало би да буду део укупне стратегије Владе Републике Србије за развој и унапређење земље. Глобализација као постепени, прогресивни циклус светских интеграција резултира повећањем културне размене и представља параметар за дескрипцију промена у друштву. Kултура представља значајан сегмент интернационалне интеграције, при чему је заштита аутентичности културе и њена промоција од посебне важности.


Кључне речи: култура, дизајн, комуникација, репутација и имиџ нације, глобализација, бренд

Reference

Anholt, Simon. 2007. Competitive identity, the new brand management for nations,
cities and regions. London, Palgrave Macmillan.
Barthes, Roland. 1982. Retorika slike, Plastični znak. Izdavački centar Rijeka, Rijeka.

Benedict, Ruth. 1968. Comunicación y cultura. Buenos Aires, Eudeba.
Boas, Franz. 1943. Cuestiones fundamentales de antropología cultural. Lautaro.
Consecuencias de la globalización. Recuperado el 2 de julio de 2007.
http://globalizacion.nireblog.com/
Deardorff , Alan; Stern, Robert. 2001. “What you should know about globalization and
the world trade organization”. Review of international economic.
Durkheim, Émil. 2002. [1895] Las reglas del método sociológico. México, Colofón.
Ianni, Octavio. 2002. (1998). La Sociedad Global. Río de Janeiro. Primera Edición.
México, Siglo Veintiuno Editores, 165 .
Jameson, Frederic, Zizek, Slavoj. 1998. Estudios culturales. Reflexiones sobre el
multiculturalismo (“On cultural studies.”), Barcelona, Paidos Ibérica S.A.
Klein, Noemi. 2005. No logo: el poder de las marcas. Buenos Aires, Paidós.
Luttwak Edward. 1999. Turbo-Capitalism: Winners and Losers in the Global
Economy, New York.
Lučić, K. M. 2004. Los Desafíos de la Interculturalidad – Identidad, Política y Derecho.
Universidad de Chile.
Malinowski, Bronislav. 1976. Una teoría científica de la cultura, in Otros ensayos,
Buenos Aires, Sudamericana.
Ortiz, Renato. 2004. Mundialización y cultura. Buenos Aires, Alianza.
Pantović, Branislav. 2010. Serbia multicultural diseñada para el mundo. Claves
para la imagen que representará a la nación Serbia/ Мултикултурална
Србија дизајнирана за свет. Кључни елементи за слику која
репрезентује српску нацију. Universidad de Palermo. Maestría en diseño.
Piazza, Jorge. 2008. Cómo presupuestar diseño; Cómo enfrentar el argumento de la
intangibilidad de lo creativo, con un análisis concreto y racional de las
variables en juego en el quehacer del diseño gráfico. Commtools.
Skinner, S. J. 1990. Marketing. Boston, Houghton Miffling Company.
La UNESCO in La protección del Patrimonio Cultural (sf). Preuzeto 4. 10. 2007.
godine http://www.cinu.org.mx/eventos/cultura2002/unesco.htm.
Yampey, Nasim. 1982. Migración y trans-culturación: enfoque psicosocial y
psicoanalítico. Buenos Aires, Editorial Galerna.
YY Kim. 1991. “Intercultural communication competence: A systems-theoretic
view”. In Ting-Toomey and F. Korzenny (Eds.), Cross-Cultural Interpersonal
Communication. Newbury Park, CA: Sage.
Huntington, Samuel. 2000. Sukob civilizacija. CID Podgorica i Romanov Banja
Luka.
Cancilini, Garsia Nestor. 2005. Culturas híbridas: estrategia para entrar, in Salir
de la modernida, Buenos Aires, Paidós.
Објављено
05.08.2018.
Како цитирати
(SERBIA), Brаnislаv Pantović. Препознатљивост као добробит у глобсализацији. Гласник Етнографског института САНУ, [S.l.], v. 59, n. 1, p. 143-153, 154-164, aug. 2018. ISSN 2334-8259. Доступно на:
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/453>.
Датум приступа: 19 apr. 2024
Број часописа
Секција
Научни радови