Позиционирање спонзорства на тржишту културних догађаја

DOI: 10.2298/GEI1302131L УДК: 316.72:336 (497.11) “2003/...” 316.75 (497.11) “2003/...”

Сажетак

У раду се проблематизује однос културних догађаја и спонзорства, кроз који се очитава сложена комуникативна мрежа на позицијама друштвене одговорности и конзумеризма. Спонзорство се историјски расветљава, да би се указало на његове развојне и преломне одлике, у социјалистичком и постсоцијалистичком периоду. Контекстуализујући спонзорске стратегије посебно се ишчитавају политике репрезентације на глобалним и локланим сценама. Музички спектали (концерти, фестивали, смотре и др.) представљају примамљиве и утилитарне производе на тржишту спонзорства, стварајући својеврсне сцене у процесима транзиционих прелома.


Кључне речи: спонзорство, културни догађаји, политике, тржиште.

Reference

Apaduraj, Ardžun. 2011. Kultura i globalizacija, Beograd : Biblioteka XX
vek.
Dragičević-Šešić, Milena i Stojković, Branimir. 2000. Kultura. Menadžment.
Animacija. Marketing. Beograd: CLIO.
Erdei, Ildiko. 2011, What’s in a Beer? Cultures that Interact in Brewery
Privatization, Etnoantropološki problemi, god. 6, sv. 1, Beograd :
Filozofski fakultet Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 57- 83.
Јовановић, Деана. 2008. Идентитет на продају. Креирање националног
идентитета за потребе туризма, Гласним Етнографског
института САНУ, LVI (1), Београд: Етнографски институт
САНУ, 101-113.
Календар приредби 99, Београд: Туристичка организација Србије и
Министарство за културу Републике Србије
Клајн Иван и Шипка, Милан. 2007. Велики речник страних речи и израза,
Београд: Прометеј.
Lazić, Mladen. 2010. Postsocijalsitička transformacija u Srbiji: drštveni akteri i
društvene promene, u: Dometi tradicije od socijalizma ka kapitalizmu,
Beograd: Friedrich Ebert Stiftung, 41-54.
Лукић Крстановћ, Мирослава 2006, Политика трубаштва – фолклор у
простору националне моћи у: Свакодневна култура у
постсоцијалистичком периоду, Зборник Етнографског
института САНУ, 22, Београд : Етнографски институт САНУ.
187-205.
Manifest komunističke partije i program Saveza komunista Jugoslavije,
Komitet organizacije SKJ u JNA, Vojna štamparija Beograd, usvojeno
na sedmom kongresu SKJ 1958, 290-291.
Марковић, Ј. Предраг. 1996. Београд између истока и запада 1948-1965,
Београд: Службени лист.
Mikić, Hristina. 2011. Kulturna politika i savremeni izazovi finansiranja
kulture: Međunarodna iskustva i Srbija, Kultura, br.130, Beograd:
Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, 75-104.
Rot, Peter. 1996. Sponzorisanje kulture,Beograd: CLIO.
David Rockefeller, Speech – Culture and Coorperation, Time magazine Cover,
sept. 7. 1962. vol. LXXX, no. 10.
Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, 176-208.
Credibel almanah 1995, Beograd: Tersit.
www.perjacobsson.org/lectures/1967.pdf.
www.alphabankserbia.com/code/navigate.asp?Id=146
www.erstebank.rs/rs/DOP/Sponzorstva_i_donacije
www.b92.net/info/emisije/intervju_sa_jugoslavom_cosicem.php?yyyy=20098
mm=id=383953
www.pregled-rs.rs/article.php?pid=855&id=25510
Објављено
29.06.2018.
Како цитирати
(SERBIA), Miroslava Lukić Krstanović. Позиционирање спонзорства на тржишту културних догађаја. Гласник Етнографског института САНУ, [S.l.], v. 61, n. 2, p. 131-144, june 2018. ISSN 2334-8259. Доступно на:
<https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/360>.
Датум приступа: 20 apr. 2024