TY - JOUR AU - Rajčinovska Pavleska, Natali PY - 2021 TI - Поетски чин као чин отпора у феминистичкој пракси Ане Мендијете JF - Гласник Етнографског института САНУ; Издање 69 Број 2 (2021): Феминистичке процедуре у друштву и култури KW - N2 - Између потенцијала to и потенцијала not to, према Агамбену (Giorgio Agamben), постоји процес креативног (поетског) чина, као чина отпора према крају сопственог довршења, у овом контексту посматрано кроз рад феминистичке уметнице Ане Мендијете (Ana Mendieta). Што се тиче (не)потпуности, Мендијетин опус представљасавршен пример да је нестајање њеног уметничког „дела“ начин комуникације који се опире производњи било какве формалне коначности, процес у којем трагови коришћеног медија (њеног тела) такође нестају услед времена и околности које су препуштене природи.Дематеријализација уметничког дела у Мендијетином случају илустровала је један од могућих аспеката излагања чина отпора као остварења квантума потенцијала кроз догађај, појављујући се као поетика иноперативности коју је дефинисао Агамбен, бришући границе између инцептуалности (зачеткa) и перформативности поетског времена, трајања које није ограничено на једно постојање или естетски феномен. У пресеку између раних феминистичких уметничких пракси (заснованих на есенцијализму) и другог таласа који се ослањао на анти-есенцијализам као нову концепцију, Мендијетино дело поставило је сопствену дијалектику између одвојених феминистичких погледа на употребу женског тела као медија. Кључне речи: потенцијал, чин стварања, чин отпора, догађај, дематеријализација, иноперативност, женско тело UR - https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/967